گروه سیاسی: جنوب شرقی ایران این روزها بار دیگر شاهد اقداماتی تروریستی است که هدف آنها ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی ارزیابی می‌شود.

اظهار نظر مقامات نظامی‌و امنیتی هم از دخالت آشکار آمریکا و انگلیس در ناامنی‌های سیستان و بلوچستان حکایت دارد. مردم این دیار هم ضمن حفظ هوشیاری و وحدت خواستار برخورد جدی مسئولان با مسببان این حادثه شدند.

مدیر کل سیاسی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان این که پس از حادثه روز چهارشنبه زاهدان اقدامات خوبی در حال انجام است، گفت: عناصر دستگیرشده اعتراف کرده اند، انگلیسی زبانها به اشرار آموزش بمب‌گذاری داده اند.

سلطانعلی میر در گفتگو با مهر با بیان این مطلب، اظهار داشت: پس از حادثه روز چهارشنبه در زاهدان چند خانه تیمی و مقداری سلاح و مهمات کشف شده و جالب اینکه اسلحه‌ها ساخت آمریکا و انگلیس است.

وی ادامه داد: تروریست‌ها افشا کردند جلساتی را در برخی کشورهای پیرامون به منظور حمایت‌های مالی داشته‌اند و این موضوعات حکایت از این دارد که آمریکا و انگلیس در حوادث اخیر سیستان و بلوچستان نقش داشته‌اند و حاضریم اسناد و مدارک کشف شده را به کل دنیا نشان بدهیم.

حسنعلی نوری فرماندار زاهدان هم ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی، بحث قومیتها و برهم زدن آرامش و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم را از اهداف بمب‌گذاریهای چند روز گذشته زاهدان دانست.

هزاران امضای گلایه‌آمیز

هزاران تن از مردم شیعه و سنی شهر زاهدان در پی حوادث تروریستی اخیر، با امضای طوماری ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در تامین امنیت شهر، ایجاد زمینه‌های امنیت پایدار در استان سیستان و بلوچستان را خواستار شدند.

در این طومار ضمن تسلیت به بازماندگان شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه به خباثت دشمن و مقاومت و ایمان عمیق اهالی استان اشاره و اعلام کردند که این اقدام دشمن مردم را نسبت به راهی که انتخاب کرده‌اند مصمم تر کرد.

در بخش دیگری از این طومار مردم از مسئولان امنیتی استان خواسته‌اند با پیگیری و رفع مسائلی که مورد سوءاستفاده دشمنان اسلامی قرارمی گیرد زمینه امنیت پایدار و فراگیر در تمام استان را فراهم کنند، همچنین با اطلاع رسانی صحیح از رواج شایعات جلوگیری نمایند.

اقدامات تروریستی حرام است

یکی از ائمه جماعات و علمای اهل تسنن زاهدان با اشاره به حوادث تروریستی این منطقه اظهار داشت: اقدام به ترور و کشتن مردم بی‌دفاع و دامن زدن به اختلافات قومی‌و مذهبی را هیچ یک از علما تایید نمی‌کنند و این اقدامات حرام است. 

 مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی تاکید کرد: بارها این جنایت‌ها را محکوم کرده‌ایم و قبول داریم که در منطقه مشکلات و کمبودهایی وجود دارد اما کسانی که مطالبه‌ای دارند به صورت قانونی، از طریق گفت‌وگو و راه‌های مشروع باید آن را حل کنند و اقدام به ترور و کشتن مردم بی‌دفاع و دامن زدن به اختلافات قومی‌و مذهبی را هیچ یک از علما تایید نمی‌کنند و این اقدامات حرام است.

آموزش زیر نظر آمریکا

فرمانده منطقه مقاومت بسیج سیستان و بلوچستان با اعلام خبر دستگیری مظنونان انفجار بمب صوتی شب گذشته در زاهدان گفت:با شناسایی خانه‌های تیمی‌اشرار 120 پوند مواد منفجره کشف و ضبط شد. 

 علی مولوی حقیقی با اشاره به انفجارهای روز چهارشنبه و جمعه در شهر زاهدان، آن را تلاشی برای ایجاد فضای رعب و ترس در این استان دانست و افزود: گروهک تروریستی جندالله با تغییر نام خود به جنبش مقاومت مردمی‌ایران به سرکردگی عبدالمالک ریگی و سازماندهی نیروهای آمریکایی، به دنبال عملیاتی کردن استراتژی نیروهای بیگانه برای ناامن نشان دادن منطقه سیستان و بلوچستان هستند.

فرمانده قرارگاه بعثت شرق کشور تاکید کرد: در این که آموزش‌های تروریست‌ها و اهداف آنها زیر نظر آمریکایی‌ها صورت گرفته است؛ چه از نظر اعترافات عاملان انفجار و چه از نظر اطلاعات ما، امری مشخص است و مهمات، مواد منفجره و دیگر امکانات مورد نیاز آنها نیز از سوی همین نیروهای آمریکایی تامین شده است.

کد خبر 15987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز